10 ویژگی عمومی حسابدار موفق بخش دوم

۹۷۳ بازديد
مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


ده ویژگی عمومی حسابدار موفق

تسلط به قوانین مالیاتی

مبحث مالیات بسیار مهم و حساس است. اشتباه و سهل انگاری در این بحث، قابل جبران نیست و هزینه های زیادی را به سازمان تحمیل میکند. برای همه حسابداران لازم است دانش کامل و تسلط لازم به قوانین مالیاتی مانند مالیات عملکرد، ارزش افزوده، حقوق و تکلیفی و معافیتهای مالیاتی کشور داشته باشند. توانایی تهیه گزارشهای مربوط به سازمانهای دولتی را کسب کنند و به طور دقیق و منظم در زمانهای تعیین شده گزارشها را ارائه دهند.
 
ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه ها و افزایش سود شرکت

حسابداری که میخواهد پله های ترقی را طی کند و به عنوان مدیر مالی مجموعه فعالیت کند باید بتواند برای مدیریت سازمان مثل یک مشاور عمل کند. او باید بتواند جلوی ضرر و زیان را بگیرد و راههایی برای افزایش سود وشرکت پیشنهاد کند. لازمه این امر این است که حسابدار در همه جزییات دقت کافی داشته باشد. اطلاعات را جمع آوری و سازماندهی کند و صادقانه و دلسوزانه مشکلات موجود را مطرح کند و راه حل پیشنهاد دهد.

داشتن روابط عمومی بالا و فن سخنوری

حسابدار باید توانایی خوبی در برقراری ارتباط موثر با مدیران و سهامداران شرکت و سازمانهای بیرونی مانند اداره مالیات و بیمه و … داشته باشد. بتواند ارتباط کاری خوبی با سایر همکاران خود داشته باشد توانایی اداره جلسات را داشته باشد و برای حضور در جلسات سازمانهای بیرونی مانند دارایی آمادگی کافی داشته باشد.

دقت بسیار بالا در کار


دقت و نظم در همه کار لازم است. در مورد حسابداری این امر مهم تر است. چرا که حسابدار تمام روز با اعداد و ارقام ریز و درشت سروکار دارد. او باید دقیق و سر موقع همه اتفاقات مالی را ثبت کند و کنترل و بازنگری دقیقی رو کار روزانه خود داشته باشد.

رازداری کامل در مورد اطلاعات مالی شرکت و سهامداران


حسابدار همه اطلاعات مالی سازمان را میداند. او مورد اعتماد است و از جزئی ترین مسایل مالی صاحبان سهام و مدیران آگاه است. در پاسخ به این اعتماد لازم است بسیار رازدار باشد و از افشای مسایل مالی سازمان خود خودداری کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.